niedziela, 1 września 2013

Błyskawiczna szarlotka na zakończenie wakacji !

Witajcie kochani !
Dziś przygotowałam dla was taki słodki post na zakończenie wakacji i jednocześnie na ten pierwszy dzień września. 
Tak szybko te wakacje umknęły, ale tak to jest  zawsze to co dobre szybko się kończy.
Kochani by trochę osłodzić ten dzień wczoraj zrobiłam taką szybką i ulubiona przez moją rodzinkę szarlotkę.  Wiem że to nic rewelacyjnego ale my ją uwielbiamy i to takie sezonowe ciasto.
Wybaczcie tylko że nie pokazuję wam jej w całości ale szybko upieczona i szybko znika.
Do sporządzenia ciasta użyłam mąki którą otrzymałam na spotkaniu blogerek w Chełmie a jest to 
Mąka Puszysta Lubella. Tak się zastanawiałam do czego ja użyję i padło na szarlotkę.
Ciasto wyszło przepyszne i chyba dlatego tak szybko znika.  
A więc oto takie małe słodkie co nieco.


Błyskawiczna szarlotka.


Składniki:
Ciasto:
3,5 szkl. mąki "Lubella"
1 margaryna "Kasia"
0,5 szkl. cukru pudru
4-5 jajek 
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia 
1 cukier waniliowy 

1 duży słoik jabłek prażonych do szarlotki  

Piana:
1 kisiel cytrynowy + białka + 4 łyżki cukru kryształu 


Przygotowanie: 
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i cukrem pudrem, następnie posiekać z margaryną, dodać żółtka i zagnieść kruche ciasto. Podzielić na 2 równe części. Jedną część wyłożyć spód blachę i zapiec ok 10 min w temp. 180*C, na to wyłożyć jabłka (Jabłka nie muszą być ze słoika, możemy sami je uprażyć, potrzebujemy 2 kg. jabłek najlepiej antonówek, a cukier dodajemy do smaku wedle uznania. Jeśli lubicie to do jabłek można dodać rodzynki lub suszone żurawiny). Na jabłka wykładamy pianę z białek na wierzch zetrzeć drugą część ciasta. Całość pieczemy 30min. w temp 180*C.
Po wystudzeniu można oprószyć cukrem pudrem.


16 komentarzy:

  1. pyszności- kocham szarlotkę w każdej postaci ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniaaaam! Jak to apetycznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam, sama piekłam w piątek, ale nic nie zostało:)

    OdpowiedzUsuń
  4. To ja poproszę kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mmnia mniam <3
    http://mikilove47582.blogspot.com/
    http://instagram.com/miki4758

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam szarlotkę, ale taką tradycyjną, bez żadnych dodatków ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. apetyczna :) moja mama jeszcze rodzynki wrzuca, jak ktos lubi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda przepysznie , u mnie ostatnio dość często pojawia się sernik ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. pysznie wygląda :)
    zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow! Pychotka!

    http://linde-lo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za wszystkie komentarze i opinie.
Każdy bardzo mnie cieszy i motywuje do dalszej pracy:)
Na pewno wkrótce odwiedzę także Twojego Bloga. ;)
Będzie mi bardzo miło, jeśli dodasz mnie do obserwowanych z pewnością odwdzięczę się tym samym.
Pozdrawiam:)